Dudnienie podczas pokonywania nierówności

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukrys
    Rider
    • 2013
    • 435

    #26
    to co z tym robimy panowie? ;/

    [ Dodano: Sro 16 Kwi, 14 10:49 ]
    voctawias jechałeś może tą swoją octavią za pasażera z TYŁU?

    Komentarz

    • voctawias
      Ambiente
      • 2008
      • 191
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #27
      Niestety nie miałem przyjemności z tyłu jechać.
      Octavia 3 - 1.4TSI

      Komentarz

      • lukrys
        Rider
        • 2013
        • 435

        #28
        to sie karnij;D będziesz miał zaskoczenie takie że: nie słychać z tyłu dudnienia;D haha;P AMAZING

        Komentarz

        • Fredy.PW
          Rider
          • 2013
          • 376
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #29
          lukrys, a może inaczej... wspominasz, że jak się jedzie z tyłu, to nie słychać dudnienia. Pytanie, czy tylko pasażerowie tylnej kanapy nie słyszą, czy również w pierwszym rzędzie siedzeń jest cisza? Może to jest związane z sytuacją, że tylna kanapa jest pusta, to wtedy słychać. A jeżeli ktoś siedzi z tyłu i niejako dociąża tył, to w samochodzie nie ma tych dziwnych odgłosów. Robiłeś takie testy?
          Pzdr
          Pzdr, Fredy
          Silnik w mojej O3 smaruje olej

          Komentarz

          • lukrys
            Rider
            • 2013
            • 435

            #30
            robiłem takie testy. I jak siedzą z tyłu pasażerowie to nic to nie daje. Nawet zawaliłem całe auto dużymi gąbkami i nic nie dało.
            Jak sie siedzi z przodu obojętnie czy za kierowcy czy za pasażera dudnienie jest słyszalne z tyłu nie ma czegoś takiego.. z tyłu jest bardzo komfortowo

            Komentarz

            • Fredy.PW
              Rider
              • 2013
              • 376
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #31
              Czasami dojdzie do mnie jakiś taki bardzo niski dźwięk (dudnienie) w określonych sytuacjach drogowych, ale nie jest to jakieś mocno dokuczliwe. W każdym bądź razie, jak to usłyszałem pierwszy raz, to od razu pomyślałem, że to pewnie o tym zjawisku jest cały wątek na forum. Tak, jak wspomniałem, nie jest to dla mnie osobiście mocno drażniące, ani często występujące. Może udaje mi się jeździć po lepszych drogach Na 99% mogę jedynie stwierdzić, że raczej nie jest to dźwięk dochodzący od naszego tylnego zawieszenia.
              Pzdr
              Pzdr, Fredy
              Silnik w mojej O3 smaruje olej

              Komentarz

              • lukrys
                Rider
                • 2013
                • 435

                #32
                Fredy.PW to wybadaj skąd to dudnienie :P

                Komentarz

                • Fredy.PW
                  Rider
                  • 2013
                  • 376
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #33
                  lukrys, jak to by było takie proste, to ten wątek zamknąłby się w dwóch, trzech wpisach :lol:
                  Pzdr
                  Pzdr, Fredy
                  Silnik w mojej O3 smaruje olej

                  Komentarz

                  • rurka07
                    Drive
                    • 2014
                    • 87

                    #34
                    mamy XXI wiek a drogi z XIX wiec dudnilo dudni i bedzie dudnic

                    Komentarz

                    • Muti
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 199

                      #35
                      Problem jest z tego co widać w wielu autach koncernowych i najprawdopodobniej pochodzi z amortyzatorów. Do golfa 7 są już opracowane nowe. Jedźcie do serwisu i niech serwis założy Diss'a z zapytaniem.
                      Moje projekty car detailingowe
                      VW Touran 2.O TDI
                      BMW X6 35d
                      więcej na PW

                      Komentarz

                      • rurka07
                        Drive
                        • 2014
                        • 87

                        #36
                        a skad masz takie prawdopodobne wiadomosci

                        Komentarz

                        • voctawias
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 191
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          #37
                          Teoretyczni z tymi amortyzatorami miało by to sens, bo jak auto bardziej obciążone to efekt dudnienia narasta, tyle że lukrys miał już chyba zmieniane amortyzatory tylne i efektów brak.
                          Octavia 3 - 1.4TSI

                          Komentarz

                          • lukrys
                            Rider
                            • 2013
                            • 435

                            #38
                            Dokładnie miałem wymieniane amortyzatory z tyłu i nic to nie dało...

                            Komentarz

                            • Trancer
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 201

                              #39
                              Zastanawiam się czy sytuacja zmieniłaby się po obniżeniu zawieszenia plus nowe dedykowane amortyzatory do niższych springów?? Miałem w drugim aucie podobne odczucia i po wymianie springów i amorków ładnie się zawieszka wyciszyła, ciekawe czy w O3 to przejdzie??, bo jak dla mnie za wysoko stoi.

                              Komentarz

                              • lukrys
                                Rider
                                • 2013
                                • 435

                                #40
                                może przetestuj;P

                                Komentarz

                                • TREI
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 176
                                  • Alfa Romeo
                                  • BUD 1.4 MPI 80 KM
                                  • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                  #41
                                  Ja mam bez koła i tez dudni, najlepiej widac to na bruku przy małej prędkosci.

                                  Komentarz

                                  • Porschak
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 25

                                    #42
                                    Może małe intro: zrobiłem swoją octavią służbówką już 30tys.km (6m-cy). Wcześniej przez 11 lat jeździłem toyotami corollami różnych generacji, potem 1,5 roku ujeżdżałem nowego forda focusa kombi - wszystko duże przebiegi, służbowo. Konkluzja jest taka, że naprawdę nie ma się czego doczepić w octavce. Zawieszenie w corolli pracuje porównywalnie (tam tez jest belka skrętna i to od zyliona lat i nikt o tym się nie rozpisuje), focus prowadził się ciut lepiej, ale to dało się odczuć dopiero w stylu jazdy "full ogień", a na codzień, przy jeździe normalnej różnica jest niezauważalna. Generalnie tak jak wcześniej przy kupnie prywatnego auta nie myślałbym o skodzie octavii w ogóle, tak teraz w pełni odpowiedzialnie twierdzę, że jak najbardziej kupiłbym to auto. Jest naprawdę OK
                                    Srebrna Ambition plus pakiet Amazing i GSM

                                    Komentarz

                                    • mcandy
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 115

                                      #43
                                      Zamieszczone przez TREI
                                      najlepiej widac to na bruku przy małej prędkosci.
                                      Potwierdzam... słychać przytykającą czasami ucho falę akustyczną przy mniejszych prędkościach, podczas pokonywania twardych, większych "gabarytowo" nierówności (większa amplituda pracy amortyzatora/sprężyny)

                                      ... i jeszcze takie małe spostrzeżenie...
                                      Piszą użytkownicy że pękają też przednie szyby... może razem z dudnieniami to efekty powstających podczas jazdy poważniejszych odkształceń odchudzonego nadwozia ?

                                      Istotnym elementem może być również wpływ umieszczonej w tylnym zawieszeniu BELKI.
                                      Energia pochodząca z tego układu (większa niż przy wielowahaczu) może potęgować efekty akustyczne... aby to wyjaśnić, trzeba zrobić pomiary ciśnień w środku auta np. na trzepakach.

                                      I NA KONIEC... proszę wykonajcie testy na dwóch zakresach ciśnień w oponach: niskim i wysokim. To też da pewne wnioski.
                                      ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                                      Komentarz

                                      Pracuję...